10 שנים לגירוש וכ-20% מקרב משפחות גוש קטיף עדיין לא בביתם

    יוסי אשר | צילום: מרכז קטיף בניצן No Comments on 10 שנים לגירוש וכ-20% מקרב משפחות גוש קטיף עדיין לא בביתם
    14:42
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on שנה שלישית ברציפות למיזם "כל דכפין" של 'לב נעמי'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אנשי ועד מתיישבי גוש קטיף פנו השבוע במכתב למשרד ראש הממשלה ולמנכ"ל המשרד אלי גרונר והתריעו בפניו כי סגירת 'מנהלת תנופה' שאמורה לרכז את פניות ותביעות התושבים תיפגע בעשרות משפחות שעדיין מתגוררות ביישובים זמניים גם עשר שנים ויותר לאחר ביצוע תכנית ההתנתקות.

    כידוע, יחידת 'תנופה' האמונה על הטיפול באנשי גוש קטיף אמורה להיסגר בסוף דצמבר 2015. כמו כן, במסגרת הליכי הקמת הממשלה הנוכחית, הוסכם כי האחריות לטיפול באנשי גוש קטיף תועבר למשרד החקלאות בראשות השר אורי אריאל, "לאורך תקופה ארוכה, אנו שבים ומתריעים על כך שיש צורך בבניית הליך העברה מסודר של הנושאים השונים וזאת במקביל לקידום ויישום הפתרונות המוסכמים" כתבו בוועד והוסיפו כי "לצערנו, למרות עיכוב המדינה ביישום הפתרונות הפרטניים והיישוביים, התאריך שנקבע לסגירת יחידת תנופה עומד בעינו, מה שמשאיר משימות רבות פתוחות וללא אופק ברור לפתרונן וליישומן".

    יותר מעשר שנים הדגישו אנשי הוועד חלפו מיום ביצוע תוכנית ההתנתקות "ועדיין ב- 3 יישובים טרם החלו בבניית הקבע, כ-20% מקרב משפחות גוש קטיף עדיין לא בביתם ומתוכם עשרות משפחות מוגדרות משפחות מוחלשות שאינן מסוגלות להגיע לשלב הגמר של בניית הבית ללא ליווי צמוד ויישום הפתרונות שהוסכמו בנושא. כמו כן במספר קהילות לא הושלמה עדיין בניית מבני הציבור, הרשויות שקלטו מספר רב של תושבים קורסות תחת הנטל ועוד בעיות שונות ומגוונות איתן נאלצים להתמודד עדיין אנשי גוש קטיף".

    לסיכום כתבו בוועד כי הם מודעים לכך שישנה הערכות בתוך משרד החקלאות לקבלת המשימה, "יחד עם זאת, הזמן דוחק ורבים הפרטים החסרים בתוכנית. ברור לכולם כי זמן הלמידה יהיה ארוך ויכלול בעיות שונות ורבות. הדרך עדיין לוטה באפילה גדולה כולל מי הם העובדים שיתעסקו במשימה ומה יהיו הכלים שינתנו להם ולכן גם לא נעשתה חפיפה מספקת בין עובדי מנהלת תנופה, ועובדי משרד החקלאות, עשר שנים לאחר ביצוע העקירה, הגיע הזמן לסיים פרשה עגומה זו, ולאפשר לאנשי גוש קטיף לחזור לחיים נורמליים" כתבו.



    0 תגובות